Friday, June 13, 2008

Ik in Hong Kong

Ik heb dit onderwerp gekozen omdat ik twee jaar in Hong Kong heb gewoond. Daardoor ben ik hiermee gekomen. Ik heb er al die twee jaar op school gezeten, het was een internationale school. Dat is een school waar heel veel verschillende kinderen uit allerlei landen op zitten. Ik heb zelfs bij twee juffen gezeten! Eén kwam uit Australië en de ander uit Nieuw Zeeland. Ik noem een aantal landen waar mijn klasgenoten vandaan kwamen: Australië, Engeland, en Hong Kong zelf. Nederlandse kinderen waren er niet veel, alleen ik en mijn zusje. Maar in totaal waren er iets over de 2000 kinderen. De school heet "Kennedy School".
Weet je dat er in Hong Kong heel veel dubbeldekkers rondrijden? Dat komt omdat er vroeger een oorlog was en Engeland had Hong Kong veroverd.

Ik ben in Hong Kong veel over het Boeddhisme tegen gekomen. Het Boeddhistische geloof gaat allemaal over een jonge, rijke prins die Boeddha heette. Hij mocht nooit naar buiten want zijn vader zei "jij bent nog veel te klein." Tot op een dag hij ontsnapte, hij liep de tuin in en wat zag hij daar? Mensen die ziek en arm waren. Hij wou heel snel hulp halen en ging op pad. Maar Boeddha besloot ook arm te worden. En zo wilde hij uitvinden hoe hij armoede kon oplossen.
Boeddha reisde rond en mediteerde heel veel maar vond het antwoord niet. Hij ging onder een boom zitten en na 49 dagen en nachten te hebben gemediteerd werd hij heilig, en bedacht dat mensen lijden omdat ze nooit tevreden zijn met wat ze hebben!

Uit: Kinderschoolkrant De Achthoek, juni 2008.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home