Saturday, October 22, 2005

28 graden; het wordt frisjes

Toen we in februari in South Horizons kwamen wonen, verklaarde ik het managementbureau van de wijk nog voor gek. Waarom houden ze de twee prachtige zwembaden alleen maar in de zomermaanden open? Het is hier Nederland toch niet? Het is hier toch heet in de zomer en lekker warm in de rest van het jaar? Waarom kunnen we bij 20 graden niet meer buiten zwemmen? In Nederland komt de gemiddelde maximumtemperatuur in de heetste zomermaanden nog niet eens tot de 22 graden. Het zwembad mag het hele jaar wel open zijn, leek me.
Nu weet ik beter. Afgelopen week ging ik met Marijke naar het zwembad. Volgens de thermometer was het 28 graden. De luchtvervuiling, die de warme zonnestralen nog wel eens tegen wil houden, was niet al te erg. De zon scheen lekker. Het zwembad zag er aanlokkelijk uit,... totdat we in het water lagen. Het water was koud en eenmaal nat was het boven water ook koud. Marijke stond al snel te bibberen. We zijn het bubbelbad ingegaan om een beetje op te warmen. Tot het eind van de maand kunnen we nog in het zwembad terecht. Ik denk dat ik mijn laatste zwemsessie van dit jaar achter de rug heb.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home